Uspešna predstavitev slovenskih podjetnikov in kmetov na tržnici v Beljaku
Razvojna agencija Zgornje Gorenjske je 20.4.2024 v sodelovanju z Občino Beljak v sklopu SPOT projekta organizirala čezmejni dogodek »MOŽNOSTI SODELOVANJA NA TEDENSKI IN ALPE-ADRIA TRŽNICI V BELJAKU«
Mesto Beljak namerava na trgu Kaiser-Josef-Platz zgraditi alpsko-jadransko gurmansko tržnico, ki bo združevala vse mestne tržnice. Tržnica bo namenjena 20 stalnim prodajalcem ter štiri do pet gostincem v notranjem prostoru od ponedeljka do sobote. Tedenske tržnice pa bodo potekale tudi zunaj ob sredah, petkih in sobotah. »Jožefov sejem« bo predstavljal kulinarično vizitko lokalnih dobaviteljev, kmetov in proizvodnih podjetij, kjer se bo kazala velika raznolikost hrane in kakovost iz Avstrije, Slovenije, Italije in Hrvaške.
Najprej smo se s skupino podjetnikov sprehodili po trenutni tržnici v Beljaku, kjer nas je sprejel član občinskega sveta in upravljalec tržnice g. Christian Pober, ki je predstavil delovanje tržnice ter pričakovanja organiziranosti in dela v bodočih letih.
Kasneje nam je Mag. Walter Egger iz Občine Beljak predstavil idejni koncept Alpe-Adria tržnice. Multi-nacionalna večnamenska hiša se bo razvila v HUB / hot SPOT s privlačno dodatno ponudbo, kot so catering, seminarji, razstavne kuhinje, delavnice, poslovni dogodki, zasebna praznovanja in celoletni kulturni programi. Mesto Beljak kot bodoči upravljavec tržnice si želi na tržnici predstaviti regionalne in tradicionalne izdelke Avstrije, Slovenije, Hrvaške in Italije ter tako združevati čezmejno sodelovanje, promocijo in kakovost.
Zakonske podlage prodaje na tržnicah v Avstriji za slovenske prodajalce nam je podal Mag. Hermann Klokar, davčni svetovalec.
Prodaja izdelkov na tuji tržnici lahko prinese več prednosti, vendar pa je treba opozoriti, da prodaja na tuji tržnici prinaša tudi določene izzive in tveganja, zato je pomembno, da se dobro pripravite in razumete lokalne tržne pogoje ter regulativne zahteve.
Če razmišljate o čezmejni prodaji izdelkov na tržnici iz Slovenije v Avstrijo, obstaja nekaj ključnih vidikov, ki jih morate upoštevati:
Pravne zahteve: Preverite pravne zahteve za prodajo izdelkov iz Slovenije v Avstrijo, vključno z davčnimi, carinskimi in regulativnimi zahtevami. Morda boste morali pridobiti določene dovoljenja ali certifikate za izvoz določenih vrst izdelkov.
V Avstriji ločijo med prodajo izdelkov »na toplem« - v notranjih prostorih in »na mrzlem oz. na prostem« - zunanji prostori tržnice. Za prodajo na sejmih v Avstriji potrebujete pridobiti davčno številko ter (verjetno) prijavo napotenih oseb v Avstrijo. Davčno blagajno boste potrebovali le v nekaterih primerih (nad 15.000 €), namesto nje običajno zadostuje knjiga računov.
Potrebno pa je upoštevati nekatere zahteve glede na avstrijsko zakonodajo:
- v Avstriji zaprosite za AT davčno številko, saj boste poslovali s končnimi kupci,
- v primeru davčne napovedi pod 100.000 € / letno imamo kvartalno plačilo,
- v primeru davčne napovedi prihodkov nad 100.000 € / letno imamo mesečno plačilo,
- če ima podjetje več kot 15.000 € letnega prometa v Avstriji in od tega več kot 7.500 € v gotovini pomeni obvezno vodenje davčne blagajne (Registrierkasse). V nasprotnem primeru podjetje vodi paragonski blok in naknadno vnese prihodke v davčno blagajno.
- opravljanje dela v državi članici EU in A1 obrazec, ki ga lahko oddate tukaj: https://spot.gov.si/sl/poslovanje/zaposlovanje-in-delovno-razmerje/napotitev-delavca-na-delo-v-tujino/
- izdaja računov je načeloma obvezna, pri prodaji na prostem veljajo še dodatne olajšave – npr. ni potrebno beležiti vsakega zneska posebej, pač pa lahko obračunate konec dneva celoten promet, ki ste ga ustvarili ta dan v primeru, da je predviden letni zaslužek nižji od 30.000 €.
- Delavce je potrebno prijaviti pred pričetkom del na pristojnem organu: Zentrale Koordinationsstelle des Bundesministeriums für Finanzen und die Kontrolle illegaler Beschäftigung z obrazcem ZKO3 (običajna zaposlitev) ali ZKO4 (posojanje delovne sile) na spletni strani https://www.bmf.gv.at
Katere dokumente morajo imeti napoteni delavci v primeru nadzora s seboj:
Za podjetje: priglasitev v skladu z GewO 1994 (Gewerbeordnung 1994) in izpisek iz AJPES-a.
Za delavce:
- A1 obrazec
- priglasitev ZKO3/ZKO4
- dovoljenje za zaposlitev delavcev v domači državi (npr. delovno dovoljenje/viza za Slovenijo ipd. če je potrebno),
- pogodba o zaposlitvi (lahko v angleškem jeziku)
- aneks k pogodbi o zaposlitvi, ki določa pravice delavca za časa napotitve, saj morajo glede na avstrijsko zakonodajo napoteni delavci prejeti plačilo glede na višino kolektivne pogodbe po njihovi zakonodaji,
- plačilna lista
- potrdilo o plačilu/nakazilu plače delavcu
- popis ur
- dokumentacija v zvezi z razporeditvijo delavca v avstrijsko kolektivno pogodbo
- dokumentacija v zvezi s plačo (Lohnaufzeichnungen)
Dokumenti morajo biti v nemškem jeziku.
Tržna analiza: Opravite temeljito analizo trga, da ugotovite, ali obstaja povpraševanje po vaših izdelkih v Avstriji. Raziskati morate tudi konkurenco in cenovno politiko na ciljnem trgu.
Distribucijska logistika: Preučite logistične možnosti za prevoz vaših izdelkov v Avstrijo. To vključuje izbiro transportnega sredstva, skladiščenje in upravljanje zalog.
Jezik in kultura: Razumevanje jezika in kulture vaše ciljne skupine je ključnega pomena za uspešno trženje. Poskrbite, da boste prilagodili svoje trženjske materiale in komunikacijo, da boste bolje nagovorili avstrijske potrošnike.
Promocija in marketing: Razvijte učinkovite strategije promocije in marketinga za vaše izdelke na avstrijskem trgu. To lahko vključuje spletne oglaševalske kampanje, udeležbo na lokalnih sejmih in tržnicah ter uporabo družbenih omrežij.
Udeležena podjetja in kmetje so v Beljaku odlično predstavili svoje lokalne izdelke in nekaj le-teh prinesli tudi s seboj. Nekateri so ponudili tudi degustacijo in poudarili lokalno poreklo ter predstavili katere certifikate so v Sloveniji že pridobili. Pomembnost kolektivnih blagovnih znamk v Sloveniji pa je predstavila dr. Jana Vilman.
Poleg predstavitve SPOT Svetovanje Gorenjska, kjer imate na razpolago brezplačno svetovanje, udeležbo na različnih delavnicah in usposabljanjih ter nešteto postopkov, ki so vezani na registracijo s.p. ali d.o.o., je ga. Eldina Čosatović poudarila tudi pomen čezmejnega povezovanja in projektov, ki jih vodimo na Razvojni agenciji Zgornje Gorenjske bodisi na lokalnem ali mednarodnem nivoju. Več o našem delovanju, si lahko preberete tukaj: www.ragor.si
Ogled dobrih praks oz. dogodek sta organizirali svetovalki SPOT ga. Eldina Čosatović in Hermina Biščević v sklopu projekta SPOT skupaj z Občino Beljak, ki je je sofinanciran s strani Evropskega sklada za regionalni razvoj: www.eu-skladi.si, Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport: www.mgts.gov.si ter SPIRIT Slovenija, javna agencija: https://www.spiritslovenia.si/. Dogodek je bil namenjen mikro, malim in srednje velikim podjetjem ter kmetom z dopolnilno dejavnostjo.
Zahvaljujemo se vsem sodelujočim, posebej pa Občini Beljak za lep sprejem, pogostitev in prijetno vzdušje.
Vir:
Veliko informacij glede napotitve na delo v Avstrijo lahko najdete tudi tukaj: https://www.entsendeplattform.at/cms/Z04/Z04_35.5.1/formalne-zahteve/obveznosti-prijave
Informacije glede zakonodaje z davčnimi blagajnami v Avstriji si lahko preberete tukaj: https://www.wko.at/steuern/registrierkassen-belegerteilungspflicht#heading_Wegfall_der_Registrierkassenpflicht
Eldina Čosatović, mag. posl. ved
SPOT Svetovanje Gorenjska
Razvojna agencija Zgornje Gorenjske
T: 04/5813419