Javni razpis za spodbujanje razvoja gospodarstva v Občini Bohinj v letu 2018
Osnovni podatki
Občina Bohinj, Triglavska cesta 35, 4264 Bohinjska Bistrica, na podlagi Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 –popr., 101/13, 55/15–ZFisP, 96/15–ZIPRS1617 in 13/18), Odloka o proračunu Občine Bohinj za leto 2018 (Uradni vestnik Občine Bohinj, št. 9/17), Pravilnika o dodeljevanju državnih pomoči za spodbujanje razvoja gospodarstva v občini Bohinj (Uradni vestnik Občine Bohinj, št. 3/15 in 2/18); ter na podlagi soglasja Ministrstva za finance, Sektorja za spremljanje državnih pomoči (št. priglasitve: M001-5883415-2015) objavlja
1. PREDMET JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev proračunskih sredstev za spodbujanje razvoja gospodarstva na območju občine Bohinj.
V letu 2018 bodo sredstva namenjena naslednjim ukrepom:
Ukrep 2: Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj
Ukrep 3: Spodbujanje delovanja mladih podjetij
Ukrep 4: Spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaposlovanja,
Ukrep 5: Spodbujanje izobraževanja, usposabljanja in promocije na področju podjetništva,
Ukrep 8: Spodbujanje prijav podjetij na razpise,
Ukrep 9: Spodbujanje projektov inovacij,
Ukrep 10: Spodbujanje sobodajalstva,
Ukrep 12: Subvencioniranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov.
Namen razpisa je spodbujanje investicij in drugih naložb, ki bodo prispevale k razvoju podjetništva in obrti ter k dvigu konkurenčnosti in kakovosti podjetništva na območju občine Bohinj.
2. VIŠINA SREDSTEV
Skupna višina sredstev: 80.000,00 EUR
Okvirna višina sredstev po posameznih ukrepih:
Ukrep2: Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj- 40.000 eur.
Ukrep 3: Spodbujanje delovanja mladih podjetij- 2.000 eur
Ukrep 4: Spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaposlovanja- 17.000 eur
Ukrep 5: Spodbujanje izobraževanja, usposabljanja in promocije na področju podjetništva- 2.000 eur
Ukrep 8: Spodbujanje prijav podjetij na razpise- 1.000 eur
Ukrep 9: Spodbujanje projektov inovacij- 3.000 eur
Ukrep 10: Spodbujanje sobodajalstva – 8.000 eur
Ukrep 12: Subvencioniranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov- 7.000 eur.
V proračunu Občine Bohinj so v okviru državnih pomoči, ki se bodo dodeljevale po pravilu »de minimis«, za navedene ukrepe zagotovljena sredstva na proračunski postavki 4204 – Ukrepi za dodeljevanje državnih pomoči za spodbujanje in razvoj gospodarstva v Občini Bohinj v skupni vrednosti 80.000,00 EUR.
Sredstva se na podlagi tega razpisa dodeljujejo po pravilu »de minimis«.
Skupni znesek pomoči, dodeljen istemu prejemniku oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« ne sme presegati 200.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (v primeru podjetij, ki delujejo v cestno prometnem sektorju, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR).
Višina sredstev, ki se dodeli posameznemu upravičencu, je odvisna od rezultatov ocenjevanja vseh prejetih popolnih vlog, višine zaprošenih sredstev s strani upravičenca ter višine razpoložljivih sredstev. Maksimalna višina sofinanciranja je opredeljena v okviru posameznih ukrepov.
V kolikor sredstva na posameznem ukrepu ne bodo v celoti izkoriščena, se sredstva na podlagi sklepa komisije lahko prerazporedijo na drug ukrep.
3. UPRAVIČENCI
Upravičenci po tem javnem razpisu so samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1).
Upravičenec mora imeti sedež ali lokacijo registrirane poslovne enote, oziroma stalno prebivališče v občini Bohinj, pri naložbah pa mora biti lokacija naložbe v občini Bohinj.
Kot upravičenci za dodelitev finančne spodbude so lahko opredeljeni tudi drugi prejemniki sredstev (potencialni podjetniki, fizične osebe), če so posebej navedeni v okviru posameznega ukrepa.
Velikost posamezne gospodarske družbe se določa na podlagi enotnih meril za določanje velikosti podjetij, ki so bila sprejeta z Uredbo Komisije (ES) št. 800/2008.
- Mikro podjetje ima manj kot 10 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijonov evrov.
- Malo podjetje ima manj kot 50 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov evrov.
- Srednje veliko podjetje ima manj kot 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov evrov in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov evrov.
Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
b. podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
c. podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu,
d.podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
4. SPLOŠNA DOLOČILA OZIROMA POGOJI UPRAVIČENOSTI
Splošna določila, ki veljajo ne glede na ukrep opredeljen v tem pravilniku so sledeča:
- pomoč se lahko dodeli samo upravičencem, ki so opredeljeni v okviru posameznega ukrepa,
- pomoč se dodeli na podlagi vloge z elementi poslovnega načrta (osnovni podatki o investitorju, podatki o investiciji, časovni potek investicije, stroški investicije). Podrobna vsebina in oblika se določita v razpisni dokumentaciji po posameznih ukrepih,
- upravičenec lahko kandidira samo za naložbo, ki jo lahko izvede v celoti in v skladu z veljavnimi predpisi,
- Občina Bohinj lahko v javnem razpisu pri posameznih ukrepih določi podrobnejše pogoje za dodelitev sredstev,
- naložba, za katero se dodeli pomoč, mora ostati v lasti upravičenca vsaj 2 leti od dokončanja naložbe, če ni v okviru posameznega ukrepa določeno drugače,
- pomoč se ne dodeljuje podjetjem, ki so storitev ali material naročili pri lastniško povezanem podjetju,
- upravičenec oziroma podjetje, ki kandidira na razpisu mora poslovati neprekinjeno vsaj 2 leti od prejema sredstev,
- delovno mesto, za katero je pridobljena pomoč, se mora ohraniti vsaj 2 leti po prejemu pomoči naložba, za katero se dodeli pomoč, se ne sme uporabljati v nasprotju z namenom dodelitve sredstev,
- če je prejemnik za iste upravičene stroške prejel ali namerava prejeti tudi drugo državno pomoč, skupni znesek prejete pomoči ne sme preseči dovoljenih intenzivnosti državnih pomoči,
- upravičenec, ki pridobi pomoč na podlagi tega pravilnika, mora voditi predpisano dokumentacijo, določeno z javnim razpisom in sklenjeno pogodbo o dodelitvi sredstev, ter jo hraniti vsaj še 10 let po izvedenem zadnjem izplačilu,
- Občina Bohinj bo hranila evidenco o individualni pomoči »de minimis« 10 let od datuma dodelitve pomoči,
- vsi računi oziroma poslovne listine, ki se uveljavljajo pri posameznih ukrepih morajo biti zavedeni v poslovnih knjigah upravičenca in morajo biti izdani na ime upravičenca,
- DDV ni upravičen strošek.
Pomoč ne sme biti:
- pogojena s prednostjo rabe domačega blaga pred rabo uvoženega,
- namenjena izvozu oziroma z izvozom povezanim dejavnostim v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo,
- dodeljena za nabavo vozil za prevoz tovora v podjetjih, ki opravljajo komercialni cestni tovorni prevoz.
Do prejema pomoči po tem javnem razpisu niso upravičena podjetja oziroma fizične osebe:
- ki so v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali likvidacije,
- ki so opredeljena kot podjetja v težavah in dobivajo pomoč po posebnem programu za reševanje in prestrukturiranje,
- ki so že prejela državno pomoč po tem pravilniku in naložbe oziroma storitve niso izvedla v skladu s podpisano pogodbo,
- ki so že koristila pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči,
- ki nimajo pravočasno in v celoti izpolnjenih pogodbenih obveznosti do Občine Bohinj iz predhodnih javnih razpisov, če so na njih sodelovala,
- ki imajo neporavnane obveznosti iz naslova davkov, prispevkov in drugih obveznih dajatev ali poslovnih obveznosti, določenih s predpisi, - iz sektorja ribištva in akvakulture,
- primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
- predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih: a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
5. UKREPI
Ukrep 2: Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj
Predmet pomoči: sofinanciranje začetnih investicij in investicij v razširjanje in razvoj
Upravičenci:
- samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1).
Pogoji:
- naložba se mora izvesti na območju občine Bohinj in se ohraniti vsaj 5 let po njenem zaključku,
- za naložbo se šteje investicija v opredmetena osnovna sredstva (stroji in oprema, nakup zemljišč, stroški komunalnega in infrastrukturnega opremljanja zemljišč, stroški gradnje in/ali nakupa objekta),
- za naložbo se šteje tudi investicija v neopredmetena sredstva kot so nakup programske opreme, licence, patentov in nepatentiranega tehničnega znanja,
- stroji in oprema se ne dajejo v najem drugim pravnim ali fizičnim osebam,
- naložba mora predstavljati začetno investicijo ali investicijo za razširitev oziroma razvoj obstoječega obrata v smislu bistvenih sprememb proizvoda ali proizvodnega procesa v predelovalni, storitveni ali raziskovalno-razvojni dejavnosti. Povečanje obsega proizvodnje ali storitev, ki jih prijavitelj že opravlja, se po tem ukrepu ne šteje za upravičeno.
- stroji in oprema se morajo uporabljati za dejavnost, ki je predmet prijave na javni razpis, prijavitelj pa ima to dejavnost registrirano v uradnem poslovnem registru.
Upravičeni stroški:
- strošek nakupa zemljišč
- strošek komunalnega in infrastrukturnega opremljanja zemljišč
- stroške gradnje ali nakupa objekta
- strošek nakupa strojev ali opreme
- strošek izdelave projektne in investicijske dokumentacije
- strošek licence
- strošek programske opreme
- strošek nakupa patenta
- strošek nakupa nepatentiranega tehničnega znanja
Višina sofinanciranja:
Pomoč se glede na posamezno obliko dodeljevanja pomoči omeji:
- dotacije – do 30% upravičenih stroškov posamezne investicije
Sofinanciranje upravičenih stroškov ne sme presegati 30% upravičenih stroškov posamezne investicije oziroma lahko znaša največ 3.000,00 EUR. V primeru, da bo znesek sofinanciranja upravičenih stroškov nižji od 100,00 EUR na upravičenca, se vloga zavrne. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV).
Okvirna višina sredstev: 40.000,00 EUR
Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije,
- znižanje občinskih dajatev (znižanje komunalnega prispevka; znižanje odmere za nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča).
Upošteva se nakup novih osnovnih sredstev, in sicer:
- računalniška strojna in programska oprema samo za podjetja, ki so registrirana manj kot 12 mesecev. Ne upoštevajo se računalniški programi za igralne avtomate,
- stroji in naprave ter druga osnovna sredstva namenjena za proizvodno ali storitveno dejavnost, kot so: gradbeni stroji, dvigala, pralni stroji za čistilnice, šivalni stroji, posebne žage, tiskarski stroji, sušilniki, ipd.,
- osnovna sredstva, ki so zavedena v knjigovodskih listinah prijavitelja in se amortizirajo. Ne upoštevajo se osnovna sredstva, ki niso v lasti družbe ali samostojnega podjetnika, ki se prijavlja na javni razpis (ne upošteva se poslovni najem osnovnega sredstva – leasing),
- osnovna sredstva, ki se pričnejo uporabljati v letu prijave na podlagi pogojev javnega razpisa (rok za oddajo dokazil o realizaciji naložb).
Omejitve:
- prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 2 vlogi
Dokazila:
- dokumentacija, ki dokazuje posamezno investicijo (gradbeno dovoljenje, kupoprodajne pogodbe, specifikacije nabavljenih investicijskih sredstev,…)
- računi in dokazila o plačilu računov (subvencionirane bodo izključno investicije, ki bodo izvedene in plačane v celoti v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018.
Ukrep 3: Spodbujanje delovanja mladih podjetij
Predmet pomoči:
- sofinanciranje delovanja mladih podjetij in spodbujanje nastajanja novih.
Upravičenci:
- samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1), ki kandidirajo za sredstva in v letu prijave na razpis še ni minilo štiri ali več let od njihove ustanovitve.
Upravičeni stroški:
- stroški za računovodske storitve,
- prispevek za članstvo v strokovnih zbornicah in združenjih, stroški specialističnih svetovanj s področja davkov, delovnega in gospodarskega prava, računovodstva in trženja.
Višina sofinanciranja:
- sofinanciranje upravičenih stroškov do 100% vrednosti.
Okvirna višina sredstev: 2.000,00 EUR
Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije.
Omejitve:
- prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 5 računov.
Dokazila:
- računi in dokazila o plačilu računov (subvencionirane bodo izključno investicije, ki bodo izvedene in plačane v celoti v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018.
Ukrep 4: Spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaposlovanja
Predmet pomoči:
- sofinanciranje samozaposlovanja
- sofinanciranje zaposlovanja novih delavcev
Upravičenci:
- samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1)
- brezposelne osebe, prijavljene na Zavodu RS za zaposlovanje
Pogoji:
- delovno mesto, za katerega se dodeli finančna pomoč se mora ohraniti vsaj 2 leti po zaposlitvi
- nova zaposlitev mora pomeniti povečanje skupnega števila zaposlenih nad najvišje stanje v zadnjih 12 mesecih (upoštevajo se podatki iz bilančnega poslovanja v preteklem letu)
- realizacija samozaposlitve oziroma odpiranje novega delovnega mesta mora biti izvedeno na območju občine Bohinj
- za novo odprto delovno mesto se šteje zaposlitev registrirane brezposelne osebe, prijavljene na zavodu za zaposlovanje najmanj 1 mesec pred zaposlitvijo na delovno mesto, ki je predmet prijave na razpis. V kolikor je bila registrirana brezposelna oseba vključena v program javnih del, je lahko prijavljena v evidenci brezposelnih oseb na zavodu za zaposlovanje manj kot mesec dni pred zaposlitvijo, ki je predmet prijave na razpis po tem pravilniku. Prednost pri prijavi imajo podjetja, ki prijavljajo osebe s stalnim prebivališčem na območju občine Bohinj
- v primeru, da novo zaposleni delavec postane brezposeln, iz kateregakoli razloga pred potekom 2 let, mora prejemnik sredstev, v roku 30 dni od prenehanja zaposlitve, zaposliti novega delavca, ki ustreza v tem pravilniku opredeljenim pogojem. V nasprotnem primeru mora prejemnik dodeljenih sredstev le-ta vrniti. Rok za vračilo sredstev je 90 delovnih dni od dneva prejema poziva
- samozaposlitev se dokaže z dokazilom o registraciji podjetja in potrjenim obrazcem M1
- oseba mora ostati samozaposlena vsaj 2 leti
- oseba ne sme biti vključena v aktivno politiko zaposlovanja.
- za vsakega na novo zaposlenega je potrebno predložiti svojo vlogo.
Upravičeni stroški:
- stroški za realizacijo samozaposlitve v višini do 3 minimalnih mesečnih plač in obvezni prispevki za socialno varnost,
- stroški za odpiranje novega delovnega mesta v višini do 3 minimalnih mesečnih plač in obvezni prispevki za socialno varnost.
Višina sofinanciranja:
- upravičeni stroški se financirajo do 100%, vendar maksimalna višina sofinanciranja ne more presegati 3 minimalnih mesečnih plač na vlogo.
Okvirna višina sredstev: 17.000,00 EUR
Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije.
Realizacija projekta:
- zaposlitev mora biti realizirana v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018.
Omejitve:
- prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 5 vlog, (vsaka vloga mora biti v svoji ovojnici),
- prijavitelj, ki je za prijavljene upravičene stroške že dobil sofinanciranje z drugega vira (npr. ZRSZ) po tem javnem razpisu ni upravičen do sofinanciranja,
- ne upošteva se zaposlitev osebe, ki je bila že zaposlena v tem podjetju ali pri njegovih povezanih pravnih ali fizičnih osebah (v enotnem podjetju) in so bila za njeno zaposlitev že dodeljena finančna sredstva iz občinskih ali drugih javnih virov sredstev v zadnjih treh letih,
- ne upošteva se samozaposlitev osebe, v kolikor so bila za njeno samozaposlitev že dodeljena finančna sredstva iz občinskih ali drugih javnih virov sredstev v zadnjih treh letih,
- ne upošteva se zaposlitev ali samozaposlitev registrirane brezposelna osebe, ki je imela zadnjo zaposlitev pri upravičencu ali njegovih povezanih podjetjih,
Dokazila:
- Samozaposlitev: dokazilo o registraciji podjetja, kopija M1 obrazca,
- Odpiranje novega delovnega mesta: kopija Pogodbe o zaposlitvi, kopija obrazca M1
Ukrep 5: Spodbujanje izobraževanja, usposabljanja in promocije na področju podjetništva
Predmet pomoči:
- sofinanciranje stroškov izobraževanja,
- sofinanciranje stroškov usposabljanj,
- sofinanciranje stroškov udeležbe na sejmih ali razstavah doma in v tujini.
Upravičenci:
- samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1),
- fizične osebe z registriranim osebnim dopolnilnim delom ali – za sofinanciranje stroškov udeležbe na sejmih ali razstavah doma in v tujini.
Pogoji:
- predložitev ustreznih dokazil za izvedbo posamezne aktivnosti (prijavnice, potrdila o udeležbi, …),
- za vsakega zaposlenega/sodelujočega je potrebno predložiti svojo vlogo.
Opravičeni stroški:
- stroški izobraževanja,
- stroški usposabljanja,
- stroški razstavljanja (najem in postavitev stojnice, pristopnina,…).
Neupravičeni stroški:
- potni stroški,
- stroški dnevnic,
- stroški prenočevanja in prehrane.
Pomoč se ne dodeli za usposabljanja, ki so del javno veljavnih izobraževalnih programov poklicnega, srednjega in višjega strokovnega izobraževanja ter javno veljavnih študijskih programov.
Višina sofinanciranja:
Sofinanciranje upravičenih stroškov do 50%, pri čemer maksimalna višina ne more presegati 500,00 EUR na vlogo. V primeru, da bo znesek sofinanciranja upravičenih stroškov nižji od 100,00 EUR na upravičenca, se vloga zavrne. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV).
Okvirna višina sredstev 2.000,00 EUR
Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije.
Realizacija projekta
- upravičeni so stroški nastali v obdobju 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018.
- izobraževanje mora biti izvedeno in plačano v upravičenem obdobju
Omejitve:
- prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 5 vlog, (vsaka vloga mora biti oddana v svoji ovojnici).
Dokazila:
- prijavnica na izobraževanje / usposabljanje
- računi o upravičenih stroških izobraževanja oz. usposabljanja
- subvencionirana bodo izključno izobraževanja/usposabljanja, ki bodo izvedena in plačana v celoti v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018
- dokazilo o zaposlenosti udeleženca izobraževanja/usposabljanja (kopija Pogodbe o zaposlitvi ali kopija M1 obrazca)
- verificirano potrdilo za opravljeno izobraževanje oz. usposabljanje (v primeru, da ste ga pridobili)
- prijavnica za promocijski sejem
- računi o upravičenih stroških
- subvencionirani bodo izključno stroški razstavljanja na sejmu, ki bodo izvedeni in plačani v celoti v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018.
Ukrep 8: Spodbujanje prijav podjetij na razpise
Predmet pomoči:
- sofinanciranje prijave na mednarodni razpis ali razpis na državni ravni.
Upravičenci:
- samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1),
- pravne osebe registrirane skladno z Zakonom o socialnem podjetništvu (ZSocP).
Pogoji:
- prijava mora biti podana na razpis na državni ali mednarodni ravni,
- prijavljeni projekt mora ustrezati razpisnim pogojem in biti administrativno ustrezen, kar se dokazuje s potrdilom razpisovalca.
Upravičeni stroški:
- stroški zunanjih izvajalcev, ki morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja,
- stroški dela osebja, ki dela na pripravi projekta za prijavo na razpis. Kot upravičeni strošek dela bodo šteli tisti, ki bodo izkazani z izplačilom osebju in bodo razvidni iz posebne pogodbe o delu /zaposlitvi oziroma aneksa k pogodbi o delu/ zaposlitvi,
- v primeru skupne prijave na razpis z več partnerji, je prijavitelj upravičen do subvencioniranja sorazmernega deleža stroškov glede na njegov sorazmerni delež v razpisu.
- upravičeni so stroški, nastali v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018
Višina sofinanciranja:
- sofinanciranje upravičenih stroškov do 30%. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV).
Okvirna višina sredstev: 1.000 EUR.
Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije.
Omejitve:
- prijavitelj v okviru tega ukrepa lahko predloži največ 2 vlogi,
Dokazila:
- potrdilo o oddani vlogi na razpis
- računi in dokazila o plačilu računov (na računu mora biti razvidno, da se opravljena storitev nanaša na prijavljen razpis)
- v primeru uveljavljanja stroškov osebja: pogodba o zaposlitvi, obrazec M1.
Ukrep 9: Spodbujanje projektov inovacij
Predmet pomoči:
- pridobitev patenta,
- zaščita blagovne/storitvene znamke,
- zaščita modela,
- izdelava prototipov,
- raziskovalna dejavnost z namenom razvoja novih produktov, storitev ali postopkov
Upravičenci:
- samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1),
- fizične osebe.
Pogoji:
- v primeru, da se za raziskovalno dejavnost z namenom razvoja novih produktov, storitev ali postopkov najame zunanje izvajalce (raziskovalce), morajo le-ti izpolnjevati pogoje določene s predpisi o raziskovalni dejavnosti.
Upravičeni stroški:
- strošek zaščite patenta,
- strošek registracije storitvene/blagovne znamke,
- strošek registracije modela,
- stroški dela osebja, ki se ukvarja izključno z raziskovalno dejavnostjo na prijavljenem projektu. Kot upravičeni strošek dela bodo šteli tisti, ki bodo izkazani z izplačilom osebju in bodo razvidni iz posebne pogodbe o delu /zaposlitvi oziroma aneksa k pogodbi o delu/ zaposlitvi,
- stroški zunanjih izvajalcev, ki morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja.
Višina sofinanciranja:
- sofinanciranje upravičenih stroškov do 100%, največ do 1.500 EUR. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV).
Okvirna višina sredstev: 3.000 eur
Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije.
Realizacija projekta:
- upravičeni so stroški, nastali v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018
Omejitve:
- prijavitelj v okviru tega ukrepa lahko predloži največ 2 vlogi,
- najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca so do 1.500 EUR.
- ne upošteva se nakup nematerialnih pravic povezanih oseb/enotnih podjetij,
- ne upošteva se nakup nematerialnih pravic, ki nimajo uradnega potrdila ali certifikata (morajo biti uradno priznane s strani pooblaščenih institucij) ali pa mora biti priloženo dokazilo, da ima prodajalec nematerialnih pravic dokazilo o usposobljenosti za dejavnost, na podlagi katere je bil izveden nakup oziroma prodaja nematerialnih pravic.
Dokazila:
Prijavitelj mora skozi vlogo opisati nov(e) izdelke/storitve oziroma temeljito izboljšavo že obstoječih izdelkov/storitev na trgu. Točke pridobi podjetje le, če je projekt v vlogi jasno in razumljivo predstavljen. Prijavitelj prejme za projekt oceno 10 točk v primeru, da je/so izdelki/storitve podjetja že pripravljeni za uporabo v poslovnem procesu. Prijavitelj prejme oceno 5 točk, če so izdelki/storitve v fazi razvoja (poteka razvoj projekta, podjetje že ima oz. bo imelo v kratkem izdelane prototipe in prve verzije izdelkov/storitev). Prijavitelj priloži ustrezna dokazila o stopnji razvoja (tehnične/tehnološke mape, prototip, podroben opis stopnje razvoja…).
Prijavitelj ki sodeluje z akademsko in raziskovalno sfero prejme po tem merilu 2 točki (predložite dokazila), prijavitelj, ki je v letu 2018 sprejel na praktično usposabljanje dijaka/injo ali študenta/ko prejme 3 točke.
Podjetje, ki je bilo ustanovljeno z namenom razviti opredmeteno osnovno sredstvo (proizvod) prejme 10 točk, podjetje katerega cilj je razviti neopredmeteno osnovno sredstvo (storitev) prejme 5 točk.
Ukrep 10: Spodbujanje sobodajalstva
Predmet pomoči:
- sofinanciranje sobodajalstva in promocijskih aktivnosti
- sofinanciranje stroškov za nakup notranje opreme (brez stavbnega pohištva)
Upravičenci:
- samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1), ki imajo registrirano dejavnost oddajanja turističnih nastanitvenih zmogljivosti,
- registrirani sobodajalci, ki so vpisani v Registru nastanitvenih obratov.
Pogoji:
- dejavnost, za katero prijavitelj pridobi sredstva po tem pravilniku, se mora opravljati vsaj še 2 leti po zaključeni investiciji,
- poravnana turistična taksa v preteklem koledarskem letu,
- naložba se mora izvesti na območju občine Bohinj in se ohraniti vsaj 2 leti po njenem zaključku,
- naložbe morajo biti izvedene v skladu z veljavno zakonodajo (pridobljena ustrezna dovoljenja za izvajanje dejavnosti).
Upravičeni stroški:
- stroški gradbenih in obrtniških del za ureditev prostorov in zunanje ureditve prostorov, namenjenih oddaji,
- stroški opreme, ki je potrebna in neposredno povezana z opravljanjem turističnih nastanitvenih zmogljivosti,
- stroški promocijskih aktivnosti.
- sofinancira se nakup notranje opreme z minimalno vrednostjo 50 € za kos oz. artikel.
Višina sofinanciranja:
- sofinanciranje gradbenih in obrtniških del ter opreme do 50%
- sofinanciranje stroškov promocijskih aktivnosti do 100%
Pomoč se glede na posamezno obliko dodeljevanja pomoči omeji:
- dotacije – do 50% upravičenih stroškov posamezne investicije
Sofinanciranje upravičenih stroškov ne sme presegati 50% upravičenih stroškov posamezne investicije oz. lahko znaša največ 2.000,00 EUR. V primeru, da bo znesek sofinanciranja upravičenih stroškov nižji od 100,00 EUR na upravičenca, se vloga zavrne. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV).
Okvirna višina sredstev: 8.000,00 EUR
Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije.
Realizacija projekta:
- upravičeni so stroški, nastali v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018.
Omejitve:
- upravičenec ne more ponovno zaprositi za sredstva sofinanciranja stroškov gradbenih in obrtniških del ter nabave opreme, če je za ureditev istega prostora že pridobil sredstva na podlagi tega pravilnika v zadnjih 5 letih.
- prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 2 vlogi.
Dokazila:
- računi o upravičenih stroških ter dokazila o plačilu stroškov, ki se glasijo na upravičenca (sobodajalca ali podjetje). V primeru, da so računi v tujem jeziku naj bodo artikli prevedeni v slovenski jezik. Subvencionirane bodo izključno investicije, ki bodo izvedene in plačane v celoti v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018.
- rokazila o registraciji sobodajalske dejavnosti (priglasitev sobodajalstva za fizične osebe, izpisek AJPES).
Ukrep 12: Sofinanciranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov
Predmet pomoči:
- subvencioniranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov.
Upravičenci:
- samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1).
Pogoji:
- strošek najemnine mora biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja
- najemniki občinskih prostorov niso upravičeni do pomoči v okviru tega ukrepa
Upravičeni stroški:
- upravičeni so stroški, ki nastanejo in so hkrati tudi plačani v obdobju od 1.9.2017 do 31.8.2018
Višina sofinanciranja:
- sofinanciranje upravičenih stroškov do 50%, pri čemer maksimalna višina ne more presegati 2.000,00 EUR na upravičenca. V primeru, da bo znesek sofinanciranja upravičenih stroškov nižji od 100,00 EUR na upravičenca, se vloga zavrne. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV).
Okvirna višina sredstev: 7.000,00 EUR
Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije.
Omejitve:
- prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 1 vlogo,
- prijavitelj ne sme imeti istega naslova lastnika podjetja oz. družbenika podjetja in naslova opravljanja dejavnosti stalnega prebivališča in opravljanja dejavnosti
Dokazila:
- najemna pogodba
- računi in dokazila o plačilu računov (subvencionirane bodo izključno najemnine, ki bodo nastale in bodo plačane v celoti v obdobju od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018).
6. MERILA
Merila za vrednotenje vlog so sestavni del razpisne dokumentacije.
7. POTREBNA DOKUMENTACIJA
Vloga mora biti izpolnjena na ustreznem prijavnem obrazcu, vsebovati mora vse v obrazcu zahtevane podatke in priloge, ki so del razpisne dokumentacije. Vloga mora biti na ustreznih mestih podpisana in žigosana.
Razpisna dokumentacija, ki obsega besedilo javnega razpisa, obrazce za posamezne ukrepe javnega razpisa, izjave, merila za vrednotenje posameznih ukrepov, vzorce pogodb in pravilnik, je vlagateljem na voljo od dneva objave javnega razpisa v sprejemni pisarni Občine Bohinj ter na spletni strani Občine Bohinj – http://obcina.bohinj.si.
Dokazila, ki jih mora prosilec priložiti prijavnemu obrazcu so opredeljena v okviru vsakega ukrepa posebej.
Vsi prosilci morajo v okviru javnega razpisa priložiti izjavo o točnosti navedenih podatkov ter izjavo, da za iste upravičene stroške niso pridobili ali so v postopku pridobivanja dodatnih sredstev, iz kateregakoli drugega javnega vira.
Dokazila priložena v okviru prijave na javni razpis se vlagateljem vloge ne vračajo.
8. ROK IN NAČIN DOSTAVE VLOG
Prosilci oddajo vloge na predpisanih razpisnih obrazcih skupaj s predpisano dokumentacijo v sprejemni pisarni Občine Bohinj ali pošljejo po pošti na naslov: Občina Bohinj, Triglavska cesta 35, 4264 Bohinjska Bistrica.
Rok za oddajo vlog je 3. 9. 2018 (najpozneje na ta dan morajo biti vloge oddane na pošti s priporočeno pošiljko).
Vloga za posamezni ukrep mora biti speta in oddana v zaprti ovojnici ter ustrezno označena. V kolikor oddajate več vlog v okviru enega ukrepa, mora biti vsaka vloga v svoji ovojnici.
Na sprednji strani posamezne ovojnice mora biti izpisano:
»NE ODPIRAJ – JAVNI RAZPIS – GOSPODARSTVO 2018 – UKREP ______ (številka ukrepa)«.
Na hrbtni strani ovojnice (oz. v levem zgornjem kotu na prednji strani) morajo biti navedeni podatki o vlagatelju: ime in priimek ter naslov (če gre za fizično osebo) oz. naziv in naslov (če gre za pravno osebo).
Nepravilno oz. nepopolno označene ovojnice bodo s sklepom zavržene.
9. OBRAVNAVA VLOG
Postopek javnega razpisa bo vodila Komisija za izvedbo postopka javnega razpisa za spodbujanje razvoja gospodarstva v Občini Bohinj v letu 2018 (v nadaljevanju Komisija), ki jo imenuje župan.
Komisija bo obravnavala le pravočasne in pravilno označene vloge.
Odpiranje vlog bo izvedeno v roku petnajst dni od roka za oddajo vlog. Odpiranje vlog ni javno.
Vloge, ki jih ne bo vložila upravičena oseba ali vloge, ki ne bodo pravočasne (oddane po 3. 9. 2018), bodo s sklepom zavržene.
Komisija bo opravila pregled prispelih vlog in jih ocenila na podlagi pogojev in meril, ki so navedeni v javnem razpisu. Prijavitelji, katerih vloge na razpis ne bodo popolne, bodo s strani občine v roku petih delovnih dni od dneva odpiranja vlog pisno pozvani, naj vloge dopolnijo. Rok za dopolnitev vloge ne sme biti daljši od 8 dni. Nepopolne vloge, ki jih prosilci do naknadnega roka ne bodo dopolnili, bodo s sklepom zavržene, neustrezno dopolnjene pa zavrnjene.
Sofinancirane bodo samo vloge, ki bodo predstavljale že izvedene in plačane investicije v celoti v razpisanem roku.
Pred ocenjevanjem vlog bo Komisija preverila, če je prijava v skladu s splošnimi določili in pogoji tega javnega razpisa. V primeru, da prijava ne bo ustrezala splošnim pogojem in določilom, vloga ne bo dana v ocenjevanje in bo s sklepom zavrnjena.
Komisija bo pripravila predlog višine sofinanciranja, ki ga bo predložila pristojnemu organu občine – direktorju občinske uprave. Direktor občinske uprave bo po sprejeti odločitvi izdal sklepe, s katerimi se določi razporeditev razpisanih sredstev, in sicer najpozneje v roku 30 dni od odpiranja vlog.
Pritožbo na sklep izdan v okviru tega razpisa lahko prejemnik sklepa poda v roku 8 dni od prejema sklepa na župana Občine Bohinj. Župan bo o pritožbi odločil v roku 30 dni.
Občina bo s prejemniki sredstev sklenila pogodbe, v katerih bodo navedeni podrobnejši pogoji koriščenja sredstev. Če se prejemnik pozitivnega sklepa v roku 15 dni ne odzove na poziv za podpis pogodbe, se šteje, da je odstopil od zahteve za pridobitev sredstev tega razpisa.
V kolikor bo za posamezen ukrep prispelo manjše število vlog, kot je razpisanih sredstev, se prosta sredstva lahko prerazporedijo na drug ukrep znotraj okvira javnega razpisa.
10. DODATNE INFORMACIJE
Vse dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom in vprašanja zainteresirani lahko dobijo na Razvojni agenciji Zgornje Gorenjske, Spodnji Plavž 24e, Jesenice. Kontaktna oseba: Eldina Čosatović, mag. posl. ved; 04/581-34-19; dina@ragor.si in na Občini Bohinj, kontaktna oseba: Maruša Velički Rozman, telefon; 04/577 01 28; marusa.velicki.rozman@obcina.bohinj.si.
Za prijavitelje bo organizirana delavnica, na kateri bomo ponudili pomoč pri izpolnjevanju vlog in posredovali odgovore na morebitna vprašanja.
Delavnica bo v sredo, 23. 5. 2018 ob 10.00 uri v sejni sobi Občine Bohinj, Triglavska cesta 35, 4264 Bohinjska Bistrica, vodila jo bo Eldina Čosatović (Razvojna agencija Zgornje Gorenjske).