Javni razpis za dodelitev pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in gozdarstva v občini Bohinj v letu 2025
Osnovni podatki
Občina Bohinj na podlagi Odloka o proračunu Občine Bohinj za leto 2025 (Uradni vestnik Občine Bohinj št. 9/24) in Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in gozdarstva v občini Bohinj (Uradni vestnik Občine Bohinj, št. 4/24) objavlja
J A V N I R A Z P I S
za dodelitev pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in gozdarstva v občini Bohinj v letu 2025
1. PREDMET JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva, podeželja in gozdarstva v letu 2025 v občini Bohinj iz proračuna Občine Bohinj v višini 60.000,00 EUR za naslednje ukrepe:
UKREPI |
OKVIRNA VIŠINA SREDSTEV |
||
Državna pomoč po skupinski izjemi v kmetijstvu in gozdarstvu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 |
UKREP 1: |
Pomoč za naložbe na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo |
39.000 EUR |
Pomoč de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 |
UKREP 4: |
Pomoč za naložbe za opravljanje v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji |
10.000 EUR |
UKREP 5: |
Pomoč za izobraževanje in usposabljanje |
2.000 EUR |
|
UKREP 6: |
Pomoč za gozdarstvo |
5.000 EUR |
|
Ostali ukrepi Občine |
UKREP 7: |
Sofinanciranje dejavnosti društev na področju kmetijstva |
3.000 EUR |
UKREP 8: |
Šolanje v srednjih poklicnih in srednjih strokovnih izobraževalnih programih s področja kmetijstva in gozdarstva |
1.000 EUR |
Proračunska sredstva se dodeljujejo po pravilih za državne pomoči.
2. SPLOŠNA DOLOČILA IN POGOJI
2.1 Splošna določila
1. Kmetijsko gospodarstvo mora opravljati dejavnost na območju občine Bohinj.
2. Kmetijsko gospodarstvo mora imeti v uporabi najmanj 1ha primerljivih kmetijskih površin.
3. Vse naložbe morajo biti izvedene v skladu z veljavno zakonodajo.
4. Po zaključku investicije mora biti investicija v uporabi za namen, za katerega je upravičenec pridobil sredstva, vsaj še 5 let po izplačilu sredstev, v nasprotnem primeru mora upravičenec vrniti odobrena sredstva v celoti in s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunana od dneva nakazila upravičencu.
5. Pomoč se dodeli na podlagi vloge, ki vsebuje osnovne podatke o upravičencu, podatke o naložbi/storitvi, časovni potek in predvidene stroške. Obrazci so priloga tega razpisa.
6. Upravičeni prejemnik sredstev ne sme uporabljati naložbe v nasprotju z namenom dodelitve sredstev.
7. Upravičenec, ki je že pridobil pomoč iz proračunskih sredstev Občine Bohinj, za enako naložbo kot jo je navedel v vlogi, ne more kandidirati naslednjih 5 let.
8. Za kmetijska gospodarstva, ki so v skupni naložbi se šteje, kot da je posamezno kmetijsko gospodarstvo kandidiralo na razpisu. V skupno naložbo morajo biti vključena vsaj tri kmetijska gospodarstva, ki morajo imeti med seboj podpisan dogovor o skupni naložbi v trajanju 5 let.
9. Davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek.
10. Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti sklepa/odločbe.
2.2 Hramba dokumentacije
1. Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem razpisu, deset let od datuma prejema pomoči.
2.3 Namenska poraba sredstev
1. Namensko porabo proračunskih sredstev pridobljenih po tem javnem razpisu, spremlja občinska uprava oziroma komisija, ki je imenovana s strani župana.
2. V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti in s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunana od dneva nakazila prejemniku, če se ugotovi:
a. da sredstva niso bila delno ali v celoti porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena;
b. da je prejemnik za katerikoli namen navajal neresnične podatke;
c. da prejemnik pomoči iz istega naslova za isti namen že pridobil finančna sredstva v zadnjih 5 letih;
d. da prejemnik pomoči projekta ne izvede;
e. da je prejemnik davčni dolžnik.
3. Prejemnik, ki ustreza kateremkoli kriteriju iz prejšnjega odstavka, izgubi pravico do pridobitve sredstev za naslednji dve leti.
4. V primeru, da upravičenec odobrenih sredstev v pogodbeno določenem roku ne izkoristi, bodisi, da je le tega iz neupravičenih razlogov zamudil, bodisi, da se ugotovi kršenje pravil razpisa, izgubi pravico do pridobitve sredstev za naslednji dve leti.
2.4 Pogoji
1. Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do Občine ali do države in ta znesek presega 20,00 eur.
2. Občina Bohinj bo pri prijaviteljih, s katerimi bo sklenila pogodbe o sofinanciranju, pred nakazilom sredstev ponovno preverila, če je prijavitelj dolžnik Občine Bohinj. V primeru, da se ugotovi, da je prijavitelj dolžnik, bo dolžan v dogovorjenem roku poravnati vse obveznosti, sicer do sredstev iz tega javnega razpisa ni upravičen.
3. V primeru, da se bo upravičenec po odobritvi sredstev odločil, da investicije ne bo izvedel, naj do 25. 8. 2025 na Občino Bohinj posreduje izjavo, da odstopa od pogodbe.
4. V primeru, da upravičenec do navedenega roka ne bo odstopil od realizacije dodeljenih sredstev, investicije pa brez tehtnega razloga ne bo izvedel, v prihodnjih dveh letih ne more kandidirati za sofinanciranje na področju kmetijstva.
2.5 Znesek dodeljene pomoči
1. Najnižji znesek dodeljene pomoči, ki ga v okviru javnega razpisa prejme posamezno kmetijsko gospodarstvo (KMG-MID), je 250,00 EUR na vlogo, razen pri ukrepu 6 in 7, kjer najnižji znesek dodeljene pomoči zanaša 100,00 EUR na vlogo in pri ukrepu 8, kjer najnižje omejitve ni. V primeru, da višina odobrenih sredstev znaša manj kot je določen najnižji znesek dodeljene pomoči, se sredstva ne dodelijo in se vloga zavrne.
2. Najvišji znesek, ki ga v okviru javnega razpisa lahko prejme posamezno kmetijsko gospodarstvo (KMG-MID), je 4.000,00 EUR na ukrep, v kolikor gre za skupno naložbo, 10.000,00 EUR na ukrep. Pri ukrepu 7 najvišji znesek dodeljene pomoči znaša 1.000,00 EUR na društvo.
3. Najvišji znesek dodeljene pomoči, se lahko zniža glede na število popolnih vlog in razpoložljiva sredstva.
2.6 Upravičenci
Upravičenci do pomoči so:
- v primeru ukrepa 1 kmetijska gospodarstva, ki so mikropodjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, so vpisana v register kmetijskih gospodarstev in opravljajo dejavnost na območju občine;
- v primeru ukrepa 4 nosilci kmetijskih gospodarstev in člani kmetijskega gospodarstva, ki imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca dejavnosti in so registrirani za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji. Kmetijsko gospodarstvo je vpisano v register kmetijskih gospodarstev in se glede na registracijo dejavnosti ukvarjajo s predelavo in trženjem oziroma z nekmetijskimi dejavnostmi, ki pretežni del svoje dejavnosti opravljajo v občini in naložbo izvajajo na območju občine;
- v primeru ukrepa 5 člani in delavci na kmetijskih gospodarstvih, vpisani v register kmetijskih gospodarstev, ki pretežni del svoje dejavnosti opravljajo v občini, se ukvarjajo s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov in z nekmetijskimi dejavnostmi ter dejavnostmi v gozdarskem sektorju;
- v primeru ukrepa 6 kmetijska gospodarstva, ki imajo v lasti gozdne površine v občini in opravljajo dejavnost na območju občine in člani kmetijskih gospodarstev z registrirano dopolnilno dejavnostjo s področja gozdarstva, ki pretežni del svoje dejavnosti opravljajo v občini;
- v primeru ukrepa 7 registrirana društva ali združenja, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine;
- v primeru ukrepa 8 dijaki s stalnim bivališčem v občini, ki se šolajo v srednjih poklicnih in srednjih strokovnih izobraževalnih programih s področja kmetijstva, prehrane in gozdarstva.
3. MERILA ZA VREDNOTENJE NALOŽB
Merila za vrednotenje naložb so sestavni del razpisne dokumentacije.
4. UKREPI
I. UKREPI V SKLADU Z UREDBO KOMISIJE (EU) ŠT. 2022/2472
Za ukrepe v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se pomoč lahko dodeli, če ima spodbujevalni učinek. Pomoč ima spodbujevalni učinek, če je vloga za pomoč predložena pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti.
Do pomoči po tem razpisu v okviru ukrepov v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 niso upravičeni subjekti, ki so:
- naslovniki neporavnanega naloga za izterjavo, na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je pomoč, ki jo je dodelil organ iz Republike Slovenije, razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
- podjetja v težavah.
Pomoč se ne dodeli:
- za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer če je pomoč neposredno povezana z izvoznimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
- če je odvisna od prednostne uporabe domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga.
UKREP 1: Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472)
(1) Namen in cilji ukrepa:
- izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje;
- izboljšanje naravnega okolja, higienskih pogojev ali standardov za dobrobit živali;
- vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem s trajnostno energijo, energijsko učinkovitostjo, oskrbo in varčevanjem z vodo;
- prispevanje k blažitvi podnebnih sprememb in prilagajanju nanje, vključno z zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov in povečanjem sekvestracije ogljika ter spodbujanje trajnostne energije in energijske učinkovitosti;
- prispevanje k trajnostnemu krožnemu biogospodarstvu ter spodbujanje trajnostnega razvoja in učinkovitega upravljanja naravnih virov, kot so voda, tla in zrak, vključno z zmanjšanjem odvisnosti od kemikalij;
- prispevanje k zaustavitvi in obnovitvi trenda izgube biotske raznovrstnosti, krepitev ekosistemskih storitev ter ohranjanje habitatov in krajine.
(2) Pomoč se ne dodeli za:
- nakup in zasaditev letnih rastlin,
- nakup živali,
- ožičenje ali polaganje kablov za podatkovna omrežja zunaj zasebne lastnine,
- dela in opremo za namakanje,
- dela v zvezi z odvodnjavanjem,
- že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije,
- investicije, ki se izvajajo izven območja občine,
- stroške, povezane z zakupnimi pogodbami,
- obratna sredstva,
- naložbe v proizvodnjo biogoriv ali proizvodnjo energije iz obnovljivih virov na kmetijskih gospodarstvih.
(3) Pri naložbah, za katere se dodeli pomoč , se upoštevajo prepovedi in omejitve iz Uredbe (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o vzpostavitvi skupne ureditve trgov kmetijskih proizvodov in razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 922/72, (EGS) št. 234/79, (ES) št. 1037/2001 in (ES) št. 1234/2007 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 671), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. aprila 2024 o geografskih označbah za vino, žgane pijače in kmetijske proizvode ter zajamčenih tradicionalnih posebnostih in neobveznih navedbah kakovosti za kmetijske proizvode, spremembi uredb (EU) št. 1308/2013, (EU) 2019/787 in (EU) 2019/1753 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1151/2012 (UL L št. 2024/1143 z dne 23. 4. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) št. 1308/2013) tudi če se te prepovedi in omejitve nanašajo samo na podporo Unije iz navedene uredbe.
(4) Intenzivnost pomoči znaša:
- do 65% upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih. Intenzivnost pomoči se lahko poveča do 80% upravičenih stroškov za naložbe mladih kmetov[1].
(5) Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo se lahko dodeli za:
- Podukrep 1.1: Posodabljanje kmetijskih gospodarstev
- Podukrep 1.2: Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov
Podukrep 1.1: Posodabljanje kmetijskih gospodarstev
(1) Pomoč se lahko dodeli za naložbe v kmetijska gospodarstva v povezavi s primarno kmetijsko proizvodnjo.
(2) Upravičeni stroški:
- stroški gradnje, nakupa ali izboljšanja nepremičnin na kmetijskem gospodarstvu; nakup zemljišč je upravičen v obsegu do 10 % skupnih upravičenih stroškov zadevne dejavnosti;
- stroški nakupa kmetijske mehanizacije (za traktorje največja starost 10 let, ostala mehanizacija do 5 let),
- stroški opreme hlevov in gospodarskih poslopij,
- stroški nakupa rastlinjaka, montaže ter opreme v rastlinjaku,
- stroški nakupa in postavitev zaščite pred neugodnimi vremenskimi razmerami (preventivni ukrepi, npr. protitočne mreže),
- stroški nakupa računalniške programske opreme, patentov, licenc, avtorskih pravic in blagovnih znamk.
Pomoč se ne dodeli za:
- nakup ovijalk
- nakup štirikolesnikov (ne glede na registracijo)
(3) Pogoji za pridobitev:
- predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
- priloga projektne dokumentacije za izvedbo naložbe, predračuni o stroških povezanih z naložbo, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
- za naložbo, v zvezi s katero mora biti opravljena presoja vplivov na okolje v skladu s predpisi o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje, mora biti navedena presoja opravljena še pred datumom dodelitve individualne pomoči in pridobljeno soglasje za zadevni naložbeni objekt;
- predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
- mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba.
(4) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva. Naložbo lahko izvede eden ali več upravičencev ali pa se naložba nanaša na opredmeteno ali neopredmeteno sredstvo, ki ga uporabljajo eden ali več upravičencev.
Podukrep 1.2: Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov
(1) Pomoč se lahko dodeli za namen urejanja kmetijskih zemljišč in pašnih površin na območju občine.
(2) Upravičeni stroški:
- stroški izdelave načrta ureditve kmetijskega zemljišča (nezahtevne agromelioracije, pašniki),
- stroški izvedbe del za nezahtevne agromelioracije;
- stroški nakupa opreme za ograditev in pregraditev pašnikov z ograjo;
- stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino.
(3) Pogoji za pridobitev:
- ustrezna dovoljenja oziroma projektna dokumentacija za izvedbo naložbe ter dokazila (predračun) glede upravičenih stroškov do sofinanciranja;
- predračun, račun oziroma dokazila o plačilu stroškov za projektno dokumentacijo, za katere se uveljavlja pomoč;
- kopija katastrskega načrta in program del, ki ga pripravi pristojna strokovna služba, kadar je predmet podpore ureditev kmetijskih zemljišč ali nezahtevna agromelioracija;
- dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča;
- urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov se mora izvajati najmanj na 1 hektarju primerljivih kmetijskih površin[2];
- mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba.
(4) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva. Naložbo lahko izvede eden ali več upravičencev ali pa se naložba nanaša na opredmeteno ali neopredmeteno sredstvo, ki ga uporabljajo eden ali več upravičencev.
II. UKREPI DE MINIMIS V SKLADU Z UREDBO KOMISIJE (EU) ŠT. 2023/2831
Splošna določila de minimis Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831
Do de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 niso upravičena podjetja iz sektorjev:
- ribištva in akvakulture,
- primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
- predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije v naslednjih primerih:
a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg;
b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
Pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoznimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države in ta znesek presega 20,00 EUR.
Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po zakonu, ki ureja prisilno poravnavo, stečaj ali likvidacijo, v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, ne sme preseči 300.000 EUR (v primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prometu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000 EUR) v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
Če je podjetje dejavno v sektorjih iz prvega odstavka tega člena ter je poleg tega dejavno v enem ali več sektorjih, ali opravlja še druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
Kumulacija de minimis pomoči
Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi št. 360/2012.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do zgornje ustrezne meje (300.000 oziroma 100.000 EUR).
UKREP 4: Pomoč za naložbe za opravljanje v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji
(1) Cilj ukrepa je diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih. Z ukrepom se želi ustvariti pogoje in možnosti za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest, izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev.
(2) Predmet podpore so naložbe za:
- predelava kmetijskih proizvodov, zelišč in gozdnih sadežev,
- neposredna prodaja kmetijskih proizvodov na kmetijah in izven kmetije,
- turizem na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji),
- dejavnosti povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji (glede na vrste dopolnilnih dejavnosti na kmetiji po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji).
(3) Višina pomoči - bruto intenzivnost pomoči:
- do 50% upravičenih stroškov;
- ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek pomoči de minimis.
(4) Pogoji:
- dovoljenje za opravljanje dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu;
- dokazilo o registraciji dejavnosti, v kolikor upravičenec pomoči še nima dovoljenja za opravljanje dejavnosti;
- dejavnost na kmetiji se mora izvajati vsaj pet let po zaključeni naložbi
- predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
- projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
- mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba.
(5) Upravičeni stroški:
- stroški izdelave projektne dokumentacije za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
- stroški gradnje ali obnove objekta za dejavnosti predelave in trženja kmetijskih proizvodov ter nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
- stroški nakupa opreme in naprav za dejavnosti predelave in trženja na kmetijah ter nekmetijske dejavnosti.
Upravičeni stroški so nastali v obdobju od 1. 11. 2024 do 31. 10. 2025.
(6) Neupravičeni stroški:
- plačila davkov, raznih taks in režijskih stroškov;
- stroški zavarovanj, plačila obresti;
- vse investicije, ki se izvajajo izven občine.
UKREP 5: Pomoč za izobraževanje in usposabljanje
(1) Cilj pomoči je doseganje višje ravni strokovne izobraženosti in usposobljenosti kmetov in njihovih članov.
(2) Pomoč se ne dodeli za usposabljanja, ki so del javno veljavnih izobraževalnih programov poklicnega, srednjega in višjega strokovnega izobraževanja ter javno veljavnih študijskih programov.
(3) Višina pomoči – bruto intenzivnost pomoči:
- do 100 % upravičenih stroškov;
- ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek de minimis pomoči.
(4) Pogoji za pridobitev sredstev:
- račun oziroma dokazila o plačilu stroškov, za katere se uveljavlja pomoč;
- program izobraževanja oziroma usposabljanja.
(5) Upravičeni stroški:
- stroški kotizacije in šolnin za tečaje, seminarje, predavanja in strokovne ekskurzije;
- stroški prevoza in stroški vstopnin za strokovne oglede;
- stroški povezani z demonstracijskimi prikazi in pilotnimi projekti pridelave oz. predelave;
- stroški strokovnih gradiv, pomembnih za izobraževanje in usposabljanje povezano z nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov;
- stroški udeležbe na sejmih.
Upravičeni stroški so nastali v obdobju od 1. 11. 2024 do 31. 10. 2025.
UKREP 6: Pomoč za gozdarstvo
(1) Cilj ukrepa je zmanjševanje števila nesreč v gozdu ter boljša strojna in tehnična oprema kmetijskih gospodarstev, ki imajo v lasti gozdne površine.
(2) Predmet pomoči:
- podpore bodo dodeljene naložbam v stroje in manjšo opremo za kvalitetnejše delo v gozdu (zaščitna oprema).
(3) Upravičeni stroški:
- gozdarski stroji in oprema za delo v gozdu.
Upravičeni stroški so nastali v obdobju od 1. 11. 2024 do 31. 10. 2025.
(4) Pogoji upravičenosti:
- upravičenec predloži dokazilo o lastništvu gozdnih parcel,
- s pomočjo pridobljen stroj ali opremo mora upravičenec uporabljati vsaj še 5 let po nakupu.
(5) Intenzivnost pomoči:
- do 50 % upravičenih stroškov.
III. OSTALI UKREPI OBČINE
UKREP 7: Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja
(1) Namen podpore je sofinanciranje obratovalnih stroškov društev s področja kmetijstva z namenom večanja prepoznavnosti društva v lokalnem pomenu ali širše.
(2) Upravičeni stroški:
- materialni stroški za delovanje društev.
(3) Pomoč se ne dodeli za:
- nakup osnovnih sredstev.
(4) Pogoji za pridobitev pomoči:
- dokazilo o registraciji društva,
- evidenca števila članov društva s potrdilom o plačani članarini,
- upravičenci morajo biti registrirani za delovane na področju kmetijstva, gozdarstva, prehrane ali spodbujanja razvoja podeželja,
- upravičenci morajo imeti sedež na območju občine in delujejo pretežno na območju občine.
(5) Višina pomoči – bruto intenzivnost pomoči:
- do 100 % upravičenih stroškov.
UKREP 8: Šolanje v srednjih strokovnih in srednjih poklicnih programih s področja kmetijstva in gozdarstva
(1) Namen ukrepa je finančna pomoč pri izobraževanju dijakov v programih, povezanih s kmetijstvom.
(2) Pogoj za pridobitev pomoči je stalno prebivališče dijaka v občini in da je član kmetijskega gospodarstva.
(3) Za pridobitev pomoči je potrebno v vlogi priložiti ustrezno potrdilo o vpisu.
(4) Upravičenci do pomoči so dijaki, ki se šolajo v srednjih strokovnih in srednjih poklicnih programih, povezanih s kmetijstvom.
(5) Višina pomoči znaša do 300 EUR neto na dijaka v šolskem letu.
5. RAZPISNA DOKUMENTACIJA
Vloga mora biti izpolnjena na ustreznem prijavnem obrazcu, vsebovati mora vse v obrazcu zahtevane podatke in priloge, ki so navedene v razpisu oziroma v razpisni dokumentaciji. Vloga mora biti na ustreznih mestih podpisana in žigosana. Za vsako investicijo, znotraj vsakega ukrepa, je potrebno oddati svojo vlogo.
Razpisna dokumentacija, ki obsega besedilo javnega razpisa, obrazce za posamezne ukrepe javnega razpisa, merila za vrednotenje naložb, vzorce pogodb, je vlagateljem na voljo od dneva objave javnega razpisa v sprejemni pisarni Občine Bohinj, Triglavska cesta 35, 4264 Bohinjska Bistrica ter na spletni strani Občine Bohinj: www.obcina.bohinj.si.
Vlagatelji lahko dobijo vse informacije v zvezi z javnim razpisom na Občini Bohinj, Triglavska cesta 35, 4264 Bohinjska Bistrica, pri Tanji Mencinger, e-pošta: tanja.mencinger@obcina.bohinj.si, tel.: 04/577 01 28.
Dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom lahko dobite v času uradnih ur tudi:
- za področje gozdarstva na Zavodu za gozdove: (04) 57 47 440, 041 657 137 (Marko Gašperin).
6. ROK IN NAČIN ODDAJE VLOG
Vlagatelji naj oddajo svoje vloge s predpisano dokumentacijo v sprejemno pisarno Občine Bohinj ali pošljejo priporočeno po pošti na naslov: Občina Bohinj, Triglavska cesta 35, 4264 Bohinjska Bistrica. Na zaprti kuverti naj ponudniki navedejo tudi ime, točen naslov ter e-pošto pošiljatelja.
Rok za oddajo vlog je do vključno 28. 2. 2025.
Vloga za posamezno naložbo, posamezen ukrep mora biti speta in oddana v zaprti ovojnici ter ustrezno označena. Na sprednji strani ovojnice mora biti izpisano:
»NE ODPIRAJ – JAVNI RAZPIS KMETIJSTVO 2025 - ______ (številka ukrepa)«.
Na hrbtni strani ovojnice (oz. v levem zgornjem kotu na prednji strani) morajo biti navedeni podatki o vlagatelju: ime in priimek ter naslov (če gre za fizično osebo) oz. naziv in naslov (če gre za pravno osebo). Za pravilno oddajo prijave je v pomoč vlagateljem priložena že izdelana naslovnica, ki jo lahko vlagatelji prilepijo na kuverto za oddajo vloge na javni razpis.
Nepravilno oz. nepopolno označene ovojnice, bodo s sklepom zavržene.
7. OBRAVNAVA VLOG IN POSTOPEK ODOBRITVE
Postopek javnega razpisa bo vodila Komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (v nadaljevanju Komisija). Odpiranje vlog bo izvedeno v roku enega tedna po roku za oddajo vlog in ne bo javno. Vloga, ki jo bo vložila neupravičena oseba in nepravočasne, bodo s sklepom zavržene.
Komisija bo pregledala prispele vloge in jih ocenila na podlagi pogojev in meril, ki so navedeni v javnem razpisu. V primeru nepopolne vloge, bo Komisija pisno pozvala vlagatelja, da jo dopolni v roku 8 dni. Nepopolne prijave, ki jih prosilci do naknadnega roka ne bodo dopolnili, bodo s sklepom zavržene, neustrezno dopolnjene pa z odločbo zavrnjene. Zoper sklep ima vlagatelj pravico do pritožbe v osmih dneh od dneva vročitve sklepa. O pritožbi odloča župan Občine Bohinj. Odločitev župana je dokončna. Proti dokončnemu upravnemu aktu, zoper katerega ni več mogoče vložiti rednih pravnih sredstev, je dopusten upravni spor pred upravnim sodiščem.
Pred ocenjevanjem popolnih vlog bo Komisija preverila, ali vloga ustreza predmetu in vsem pogojem razpisa. V primeru, da vloga ne bo izpolnjevala pogojev in določil, je Komisija ne bo ocenjevala in bo vlogo zavrgla.
Komisija nato oceni vse popolne vloge na podlagi meril za vrednotenje vlog in pripravi predlog razdelitve sredstev. Na podlagi končnega predloga razdelitve sredstev s strani Komisije direktor občinske uprave oziroma pooblaščena oseba odloči o dodelitvi sredstev s sklepom, ki ga posreduje vsem vlagateljem, in sicer najpozneje v roku 30 dni od odpiranja vlog. Zoper sklep o dodelitvi sredstev ima vlagatelj pravico do pritožbe v roku 8 (osem) dni od dneva vročitve sklepa o dodelitvi sredstev. O pritožbi odloča župan Občine Bohinj. Odločitev župana je dokončna. Proti dokončnemu upravnemu aktu, zoper katerega ni več mogoče vložiti rednih pravnih sredstev, je dopusten upravni spor pred upravnim sodiščem.
Sklep postane izvršljiv z dnem dokončnosti le-tega. Vlagatelji imajo možnost podati izjavo, da se odpovedujejo pravici do pritožbe, v tem primeru sklep postane dokončen že pred potekom pritožbenega roka.
Po pravnomočnosti sklepa o dodelitvi sredstev se z upravičenci sklene pogodba, v kateri bodo navedeni podrobnejši pogoji koriščenja sredstev ter se opredelijo morebitna dokazila o izpolnitvi prevzetih obveznosti.
8. POROČANJE IN ROK IZVEDBE
Upravičenci pripravijo končno poročilo z ustreznimi dokazili, ki ga predložijo sofinancerju najkasneje do 31. 10. 2025.
Dodeljena sredstva za sofinanciranje ukrepov morajo biti porabljena v letu 2025 v skladu s predpisi, ki določajo izvrševanje proračuna.
[1] Mladi kmet je kmet, ki deluje kot fizična oseba ali kot pravna oseba, poimenovan "nosilec kmetijskega gospodarstva", ni starejši od 40 let in ima potrebno znanje in spretnosti. Kot potrebno znanje in spretnosti za opravljanje kmetijske dejavnosti se štejejo najmanj tri leta delovnih izkušenj na kmetijskem gospodarstvu. Mladi kmet je nosilec kmetijskega gospodarstva, ki je v Register kmetijskih gospodarstev vpisan kot nosilec največ 5 let pred oddajo vloge na javni razpis.
[2] Obseg primerljivih kmetijskih površin (v nadaljnjem besedilu: PKP) se izračuna na podlagi prijavljenih grafičnih enot rabe zemljišča kmetijskega gospodarstva (v nadaljnjem besedilu: GERK) v RKG. Glede na različne rabe GERK se za en hektar PKP šteje največja upravičena površina GERK. Za preračun enega hektarja PKP se šteje:
- 1 ha njivskih površin (raba 1100, 1131, 1150, 1170, 1610);
- 2 ha travniških površin (raba 1222, 1300 in 1320);
- 0,25 ha trajnih nasadov – intenzivnih sadovnjakov, vinogradov, oljčnikov, matičnjakov, hmeljišč, nasadi špargljev, artičok in hitro rastočega panjevca, drevesnice (raba 1160, 1161, 1180 in 1181, 1211, 1212, 1221, 1211, 1230, 1212, 1240);
- 0,1 ha rastlinjakov (raba 1190, 1191 in 1192) ali
- 8 ha plantaže gozdnega drevja (raba 1420).