SaMBA
Potencial mobilnosti z nizkimi emisijami ogljika je še vedno oviran na območju Alp, tako v mestih kot na podeželju, kjer je veliko prebivalcev še vedno odvisnih od avtomobilov v svoji dnevni mobilnosti. To je predvsem posledica neusklajenosti med ponudbo prevoza in povpraševanjem po mobilnosti ter vedenjem ljudi do mobilnosti. SaMBA bo spodbujala spremembo vedenja v mobilnosti z zmanjšanjem zaznane vrzeli med trajnostnimi načini prevoza in zasebnimi avtomobili s politiko nagrajevanja / oblikovanja cen, ki je pravična in neposredno povezana z zunanji stroški prevoza. SaMBA združuje 13 partnerjev, 37 opazovalcev in 9 pilotnih primerov iz 5 držav, da bi z participativnim in kooperativnim pristopom razvili:
1) metodo in orodje za ocenjevanje vpliva politike,
2) politična priporočila, ki upoštevajo ozemeljske posebnosti in različne potrebe ljudi,
3) priročnik za izvajanje politike
Cilji
Glavni cilj je spodbujanje mobilnosti z nizkimi emisijami ogljika na območju Alp (npr. Javni prevoz, kolo, skupna mobilnost) z ustvarjanjem transnacionalne skupnosti in zagotavljanjem znanja in orodij za izvajanje politik spreminjanja vedenja, ki temeljijo na sistemih nagrajevanja in oblikovanja cen, ki so jih oblikovali državljani s pravično in neposredno povezavo z zunanjimi stroški prevoza.
Projekt je sofinanciran s strani Evropske Unije, programa Interreg Alpine Space, v 85 % deležu. Celotna vrednost projekta, ki se izvaja od junija 2018 do maja 2021, je 2.036.192 EUR.
V Sloveniji je partner v projektu BSC Kranj d.o.o.
Izvedena bosta dva pilotna projekta: v občini Bohinj in občini Tržič.
Za občino Bohinj se bo v okviru projekta izvedlo sledeče aktivnosti:
- zasnova koncepta organizacije trajnostne mobilnosti s poudarkom na javnem potniškem prometu vključno s cilji trajnostne mobilnosti
- monitoring spremembe vedenja uporabnikov (deležnikov, prebivalcev, ključnih ciljnih skupin)
- izvedba 3 delavnic.
V okviru projekta Samba se je pripravil koncepta optimizacije javnega potniškega prometa v Bohinju, nabavljen pa je bil tudi števec za kolesarje, ki bo spomladi nameščen ob kolesarski poti.
Izhodišče za oblikovanje predloga optimizacije javnega potniškega prometa v Bohinju je bila analiza stanja v letu 2020. Na podlagi analize so bile preverjene prednosti in slabosti obstoječe ureditve. Po izvedeni analizi je bila izvedena spletna anketa med prebivalci Bohinja, v okviru katere so se le-ti lahko opredelili do predlaganih ukrepov izboljšav.
Predlogi novih voznih redov so pripravljeni tako, da v čim večji meri združujejo ponudbo za domačine in obiskovalce Bohinja v enoten in pregleden sistem.
Pri pripravi optimizacije se je izhajalo iz predpostavke, da sofinanciranje javnega prometa ostaja obstoječega velikostnega reda, zato se ni predvidelo povečanja, ki bi bistveno presegalo obstoječ obseg ponudbe. Prednost pred uvajanjem novih linij je dano usklajevanju obstoječih, nove vožnje so predlagane tam, kjer so bile identificirane največje vrzeli v obstoječi ponudbi.
Ponudbo je v bodoče smiselno povečevati v primerih izkazanega večjega povpraševanja in v primeru odločitve za večje omejevanje osebnega prometa.