Vloga za uveljavitev subvencije socialno varstvene storitve socialnega servisa varovanja na daljavo (E-oskrba)
Oddaj vlogo
Opis postopka
Zakon o socialnem varstvu opredeljuje socialni servis kot socialno varstveno storitev, ki je namenjena odpravljanju socialnih stisk in težav družine. V 15. členu zakon določa, da socialni servis obsega pomoč pri hišnih in drugih opravilih v primeru otrokovega rojstva, bolezni, invalidnosti, starosti, v primeru nesreč ter v drugih primerih, ko je ta pomoč potrebna za vključitev oseb v vsakdanje življenje. Socialno varstveno storitev socialni servis natančneje ureja Pravilnik o standardih in normativih socialno varstvenih storitev (Ur. l. RS, št. 45/10, 28/11, 104/11, 111/13, 102/15 in 76/17) – v nadaljevanju: pravilnik).
Eno izmed opravil, ki sodijo med storitve socialnega servisa (opravila socialnega servisa so opredeljena v prvem odstavku 7. člena pravilnika), je celodnevna povezava preko osebnega telefonskega alarma oziroma celodnevno varovanje na daljavo. Socialni servis ne sodi v javno službo, zato normativ storitve ni določen. Upravičenec torej pri številu ur koriščenja storitev socialnega servisa ni omejen, saj mora stroške storitve poravnati sam. Postopek in obseg storitve določita uporabnik in izvajalec s pogodbo ali z dogovorom, pri čemer je trajanje storitve odvisno od volje uporabnika in izvajalca.
Občina za zadovoljevanje potreb svojih prebivalcev opravlja tudi naloge za lajšanje težav socialno ogroženih, invalidov in starejših. Socialno varstvena storitev socialnega servisa celodnevne povezave preko osebnega telefonskega alarma omogoča aktivno, bolj neodvisno ter varno bivanje na domu vsem, ki potrebujejo podporo pri samostojnem življenju v domačem okolju.
Sprejem pravilnika predstavlja podlago za pomoč pri kritju stroškov storitve varovanja na daljavo in tako omogoča starejšim občanom, da dalj časa samostojno bivajo v domačem okolju. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti RS je dne 27. 2. 2017 Telekomu Slovenije izdalo dovoljenje za izvajanje socialnovarstvene storitve socialnega servisa – varovanje na daljavo. Storitev, kot jo nudi Telekom Slovenije, podpira sodobna tehnologija, ki je nameščena na domu uporabnika ter mu omogoča, da lahko na enostaven in hiter način pokliče na pomoč. Pomoč mu organizira usposobljeno zdravstveno osebje v asistenčnem centru, ki deluje 24 ur na dan.
Mesečna najemnina za storitev pri Telekomu trenutno znaša 24,40 EUR. Subvencija se dodeli na podlagi vloge.
Upravičenec, izvajalec storitve in občina bodo pravice in obveznosti v zvezi z dodelitvijo in izplačevanjem subvencije uredile s sklenitvijo pogodbe.
S subvencijo storitve e-oskrba želi občina zagotoviti dostopnost do storitve vsem, ki jo potrebujejo. Storitev skrajšuje čakanje na pomoč, zmanjšuje posledice padcev, socialno izključenost, prezgodnje odhode v institucionalno varstvo, obremenitev družin v skrbi za svojce in na ta način omogoča večjo kakovost življenja in bolj varno bivanje na domu starejših uporabnikov.
S sprejetjem predlaganega pravilnika bo Občina Bohinj socialno varstveno storitev socialnega servisa varovanja na daljavo (e-oskrba) opredelila kot storitev, ki bo za občane subvencionirana iz sredstev občinskega proračuna.
Upravičenci do subvencioniranja socialno varstvene storitve socialnega servisa varovanja na daljavo (e-oskrbe) so občani, ki izpolnjujejo pogoje, navedene v nadaljevanju, v vsaki točki v vsaj eni alineji. Izpolnjevanje pogojev 3. točke, razen prve alineje, v vlogi izkazujejo z ustrezno dokumentacijo oziroma potrdilom osebnega zdravnika.
1. Imajo prijavljeno stalno prebivališče v občini Bohinj in tudi dejansko bivajo na območju občine.
2. Bivanjske okoliščine:
- bivajo sami ali
- bivajo s partnerjem, ki tudi sam potrebuje pomoč pri vseh življenjskih aktivnostih ali
- bivajo v širši družini, katere člani so čez dan zaradi službenih obveznosti odsotni.
3. Zmožnost samostojnega bivanja na domu in potrebe po pomoči:
- so starejši od 75 let (ta pogoj izpolnjuje oseba, ki je starejša od 75 let ali bo v letu, v katerem je zaprosila za subvencijo, dopolnila 75 let),
- osebe s težjimi kroničnimi boleznimi,
- invalidne osebe, slepi in slabovidni, gluhi in naglušni,
- osebe s starostnimi znaki, ki jih navedejo sami oz. njihovi svojci (npr. znaki demence),
- bolniki po težjem operativnem posegu