Poleti v Bohinju z brezplačnimi prevozi prepeljali 33.024 potnikov
Številke in odzivi
Pripombe, komentarje in pritožbe glede prometa najprej dosežejo same izvajalce storitve, ki so o tem vsak teden poročali na skupnih sestankih s predstavniki občine Bohinj, Turizma Bohinj, upravljalcem parkirišč in redarstva. Se pa s pripombami obračajo tudi direktno na Občino Bohinj ali zavod Turizem Bohinj. Večinoma nismo prejeli večjih pritožb, se pa med pripombami pojavljajo predvsem pobude, naj brezplačne prevoze do križišča za planino Blato – Vogar vzpostavimo vsakodnevno in ne zgolj ob petkih, sobotah in nedeljah. Naš cilj je, da počasi ukinjamo parkirišča neposredno ob Bohinjskem jezeru in tudi, da zvišujemo pogostost brezplačnega prevoza in le tega povsod ponudimo vsak dan.
Število prevoženih potnikov
Zgovorne pa so tudi same številke, ki kažejo, da so se ljudje posluževali novih možnosti.
- DANICA – JEZERO in obratno: 8.243
- SENOŽETA – PLANINA BLATO in obratno: 2.355
- KRISTAL – JEZERO in obratno: 16.926
Skupaj vsi prevoženi potniki z organiziranimi prevozi: 27.524
- Hop-on hop-off: 5500
Skupaj vsi: 33.024
Prvi rezultati anketiranja na brezplačnih organiziranih prevozih in hop-on hop-off avtobusov
Na vseh linijah organiziranega brezplačnega prevoza, kot tudi na avtobusih hop-on hop-off smo preko poletja med uporabniki izvajali tudi anketo, s katero smo preverjali zadovoljstvo uporabnikov in pomanjkljivosti ter pobude za izboljšanje storitve. Rezultati ankete so sicer še v delu, smo pa povzeli prve ocene.
HOP-ON HOP-OFF
Avtobus hop-on hop-off je v času poletne sezone vozil vsakodnevno 3x na dan po liniji (Bohinjska Bistrica – železniška postaja, po vaseh spodnje in zgornje Bohinjske doline do Rudnega polja in po isti liniji nazaj). Na avtobusih so bili urejeni tudi nosilci za prevoz koles. Hop-on hop-off avtobus po Bohinju in na Pokljuko je bil v Bohinju to leto vsem na voljo brezplačno (Naložbo sofinancira Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj). Do konca avgusta se je s hop-on hop-off avtobusom peljalo 5500 potnikov.
BREZPLAČNI ORGANIZIRANI PREVOZI
Uporabniki brezplačnih organiziranih prevozov so bili sodeč po odgovorih večinoma zadovoljni. Med pripombami je bilo največ želja po večji frekventnosti voženj. Predvsem vožnje sredi dneva iz planine Blato ter vožnje do planine Blato in nazaj tudi med tednom.
Prav tako je bilo kar nekaj predlogov, naj se vožnja od parkirišča Kristal do Bohinjskega jezera podaljša tudi do Ukanca. Pripravljenost plačati je bila v primerjavi z uporabniki hop-on hop-off avtobusov nekoliko manjša, kar je razumljivo, glede na to, da so parkirišča (razen v Bohinjski Bistrici v Danici) plačljiva. Večjo pripravljenost plačati so pokazali uporabniki vožnje od Danice v Bohinjski Bistrici do Bohinjskega jezera, kjer je parkiranje brezplačno in relacija daljša. Bi pa v vseh primerih plačali manj, predlogi so bili med 0,50 do 2 evra na vožnjo.
NAČRTI ZA NAPREJ
Naši ukrepi sledijo dolgoročni viziji, ki predvideva umik pometa od obale Bohinjskega jezera.
Mobilnostni načrt 2018 se je osredotočal na najbolj kritičen del Bohinja, Ribčev Laz ob obali Bohinjskega jezera, kjer se v višku sezone nakopiči največ avtomobilov. Vsekakor pa je potrebno na tem delu Bohinja, kot tudi drugod z umirjanjem prometa nadaljevati.
K umirjanju prometa nas usmerja tudi zaveza k trajnostnemu razvoju občine in razvijanju trajnostne mobilnosti. Razlogi pa ležijo tudi v konkretnih - zavezah, sprejetih z dokumenti in samo okolje Bohinja:
- Občinski svet Občine Bohinj je lani potrdil Strategijo trajnostnega razvoja Občine Bohinj 2025+
- Najbolj kritično območje leži v Triglavskem narodnem parku in je del Nature 2000,
- Bohinj je član Alpine pearls – zavezan k trajnostni mobilnosti.
- Bohinj je prejemnik srebrnega znaka Slovenija green.
V prihodnje predvidevamo dviganje cen na parkiriščih tik ob jezeru, zmanjševanje pakirnih mest ob jezeru z ukinjanjem začasnih parkirišč na travnikih in ob tem ponujanje vse več ugodnejših in za okolje prijaznejših alternativ s parkirišči stran od jezera in brezplačnimi prevozi.
V prihodnje tako načrtujemo nadaljevanje z že sprejetimi ukrepi, z nadgradnjo v obliki dodatnih voženj in tudi linij brezplačnih organiziranih prevozov. Vsekakor bomo v prihodnje s cenovno politiko in dodatnimi alternativami nadaljevali z odmikanjem prometa stran od jezerske sklede. Med najbolj nujnimi bosta v nadaljevanju vsekakor območji Ukanca in Pokljuke.